Nuorodos kopijavimas

Kokia dieta naudinga širdies sveikatai

Sveika gyvensena Kokia dieta sveika širdžiai ir kraujagyslėms? Specialistų nuomonės Šiandien niekas neabejoja mitybos įtaka sveikatai. Tačiau, net tai žinodami, vis tiek dažnai nesimaitiname sveikai ir surandame tam daugybę pasiteisinimų. Kita vertus, ir sveiką mitybą kiekvienas gali suprasti savaip. Vieni mano, kad visų ligų priežastis yra mėsa, ir atsisako jos. Kiti — kad pieno produktai ir kad ypač pienas žalingas vyresniesiems.

kokia dieta naudinga širdies sveikatai

Treti — kad labiausiai kenkia riebalai. Taigi nuolat girdime apie vienokių ar kitokių produktų žalą ar naudą sveikatai. Širdis — vienas svarbiausių mūsų gyvybinių organų. Kokie stebuklingi produktai galėtų padėti išvengti širdies ir kraujagyslių ligų? Didžiausia bėda — persivalgymas Kalbėdami apie maisto naudą arba žalą, medikai įspėja, kad dažniausiai nė vienas produktas nėra vien žalingas arba vien naudingas.

Mityba ir mityba

Net ir pačios vertingiausios daržovės gali tapti nenaudingos, jeigu valgysime vien jas, pamiršdami apie kitus organizmui reikalingus produktus. Medikai pabrėžia, žmogaus organizmui reikia daugybės medžiagų, o svarbiausios mitybos taisyklės yra saikas, reguliarumas ir produktų visavertiškumas bei įvairovė. Taigi mityba turi būti ir įvairi, ir subalansuota. Tai reiškia, kad žmogaus organizmas turi kasdien ne tik gauti riebalų, angliavandenių, baltymų, vitaminų, mikroelementų ir skaidulių medžiagų, bet ir kad šių medžiagų santykis turi būti subalansuotas.

kokia dieta naudinga širdies sveikatai

Didžiausia bėda — persivalgymas. Medikai persivalgymą skirsto į atsitiktinį ir nuolatinį. Pirmu atveju, žmogus per trumpą laiką suvalgo daugiau maisto, nei įprasta retkarčiais, pvz.

kokia dieta naudinga širdies sveikatai

Toks persivalgymas didesnių bėdų organizmui sukelti neturėtų, nors tuo metu žmogus ir jaučia įvairius nemalonius simptomus. Daug pavojingesnis nuolatinis persivalgymas, kai per daug suvalgome 2 kartus per savaitę ir dažniau.

Kita vertus, ir vienkartinis persivalgymas, jeigu vartota daug riebaus maisto ir alkoholio, gali būti pavojingas, nes gali sukelti kasos uždegimą. Kas vyksta, kai persivalgome?

kokia dieta naudinga širdies sveikatai

Persivalgymo pavojai šventinių užstalių metu siejami su tuo, kad žmogus greitai privalgo daug ir įvairiausio maisto. Jis valgo maistą sluoksniuodamas, t.

Mūsų organizmo virškinimo sistema nespėja tinkamai su tuo susitvarkyti, todėl žmogų ima varginti pilnumo jausmas, jis skundžiasi, kad tempia skrandį, kartais jam kokia dieta naudinga širdies sveikatai sunku kvėpuoti, nes prikimštas skrandis spaudžia diafragmą.

  • Striukės bulvės; Džiovinti vaisiai.
  • Geriausi maisto produktai sergant širdies ir kraujagyslių  ligomis.
  • Dietologė: širdį pastiprinti gali padėti hipolipideminė mityba - DELFI Gyvenimas

Daug maisto apkrauna virškinamąją sistemą, kuriai reikia išskirti daugiau fermentų maistui sudoroti, sparčiau turi dirbti ir skrandis.

Ypač persivalgymas pavojingas žmonėms, kurie serga virškinamojo trakto ligomis ar turi tokį polinkį. Pilnas skrandis maisto gali išprovokuoti skrandžio ir stemplės refliuksą.

kokia dieta naudinga širdies sveikatai

Todėl persivalgymas kartu su kitomis priežastimis, pvz. Funkcinė dispepsija — tai viršutinės vidurinės pilvo dalies epigastriumo skausmas ar diskomfortas, kuris pasireiškia ankstyvu sotumo jausmu, pilnumu, pykinimu, pilvo pūtimu.

Alkoholis, kava paspartina skrandžio sekreto gamybą, kas gali sudirginti gleivinę, paūminti uždegimą, jeigu toks jau yra.

Mes turime griežtas įsigijimo gaires ir susiejamos tik su geros reputacijos žiniasklaidos svetainėmis, akademinių tyrimų institucijomis ir, jei įmanoma, medicininiu požiūriu peržiūrimais tyrimais. Atkreipkite dėmesį, kad skliausteliuose [1], [2] ir tt esantys numeriai yra paspaudžiami nuorodos į šias studijas. Tinkama širdies ligų dieta padės pagerinti širdies sveikatos būklę, taip pat padės užkirsti kelią daugybei širdies ir kraujagyslių problemų. Net senieji teigė, kad esame tie, kuriuos mes valgome. Subalansuota mityba gali stebuklai širdies ligų ar jų prevencijos.

Angliarūgšte prisotinti gaivieji gėrimai gali sukelti pilvo pūtimą, dujų gamybą aktyvina ir riebus maistas. Taigi persivalgius skrandis ir žarnynas persitempia nuo dujų, nesuvirškinto maisto, įvairių fermentų gausos, kurių maistui sudoroti išskiria kepenys, kasa, virškinamojo trakto sienelės.

Ar Jūsų dieta sveika širdžiai? Įvairių dietų laikosi daugelis: vieni nori numesti kelis priaugusius kilogramus, kiti — siekdami stiprinti sveikatą. O kokia dieta sveikiausia Jūsų širdžiai? Pastebima, jog dažniausiai dieta yra pasirenkama vadovaujantis geriausios draugės, kaimyno ar populiariojoje spaudoje šmėžuojančiais patarimais bei sėkmės istorijomis. Kairaičio aklai kliautis kitų nuomonėmis neverta — netinkamas mitybos režimas gali neigiamai paveikti ne tik Jūsų savijautą, bet ir širdies būklę.

Maitinimosi režimo nesilaikymas, badavimas dieną ir gausus maisto vartojimas vakare gali lemti skrandžio gastrito išsivystymą. Juk tokiu atveju dieną skrandis nieko neveikia, užtat vakare turi dirbti visu pajėgumu. Taigi tinkama mityba — sveikatos pagrindas, o netinkama mityba gali susargdinti žmogų.

Adekvati mityba. Paskaita Kauno Laužiko vaikų mokykla. Andžej Michmel.

Bendros sveikos širdies taisyklės Dėl persivalgymo, netinkamų mitybos įpročių kenčia ne tik virškinamoji sistema. Mokslo įrodyta, kad ir širdies bei kraujagyslių būklei kenkia gausus cholesterolio ir sočiųjų riebalų rūgščių vartojimas. Šios medžiagos į mūsų organizmą patenka valgant riebių pieno produktų, majonezo, kiaušinių, mėsos kiaulienos, jautienostaip pat kai kurių augalinių aliejų — palmių, kokoso, kenkia ir kakava bei šokoladas. Nesveiki širdžiai ir lengvai pasisavinami angliavandeniai, pvz.

Toks kraujo riebalų disbalansas skatina dviratis su hipertenzija vystymąsi. Be to, cukrus mažina vitaminų kiekį organizme.

Širdies dieta

Taip pat žalinga ir druska, kuri organizme sulaiko skysčius ir didina aukšto kraujo spaudimo riziką. Taigi, norėdami turėti sveikas kraujagysles ir širdį, turime mažiau valgyti gyvulinės kilmės riebalų, juos keisti augaliniais, riboti cukraus ir druskos kiekį, cukrų keisti medumi, o druskos išvis stengtis nedėti gamindami maistą, nes jos organizmas ir taip kokia dieta naudinga širdies sveikatai valgant duoną, varškę ar kitų gatavų produktų.

Vaisiai ir daržovės širdžiai naudingi ir dėl vitaminų, ir dėl jų sudėtyje esančių skaidulinių medžiagų. Ypač naudingos tirpiosios skaidulos — tai vaisių ir daržovių pektinai. Jų reikėtų per dieną suvalgyti ne mažiau kaip 25—30 gramų.

Projekto partneriai:

Taip pat širdžiai ir kraujagyslėms reikalingi vitaminai antioksidantai, mikroelementai. Širdžiai stebuklingų produktų septintukas Šviežios daržovės — kopūstai žiediniai, brokoliai, Briuseliokaliaropės, salotos, porai, pankoliai, špinatai, šparagai, pomidorai, morkos, agurkai, svogūnai, česnakai, kt.

  • Taigi vienas būdų pakeisti liūdnus sergamumo širdies ir kraujagyslių ligomis rodiklius — sureguliuoti mitybą, idant mažėtų cholesterolio kiekis kraujyje.
  • Tarp karantininiu laikotarpiu — trečiąjį šių metų ketvirtį — atsitiesė ir dirbančiųjų skaičius, ir vidutinių darbo pajamų augimas, kuris vėl buvo dviženklis.
  • Kokia dieta sveika širdžiai ir kraujagyslėms? Specialistų nuomonės | 4 Žingsniai

Vaisiai ir uogos — obuoliai, bananai, slyvos, spanguolės, serbentai, agrastai, citrusiniai ir kt. Jūrų gėrybės — šaltųjų jūrų žuvys — skumbrė, lašiša, tunas, silkė, upėtakis, jūrų lydeka, menkė, jūrų ešerys, plekšnė, uotas, paltusas, kt.

Mokslininkai pripažino: yra dieta, kuri vėžio riziką sumažina perpus   29 Ekspertų gretose - nesutarimai R.

Šalto pirmo spaudimo alyvuogių aliejus. Kruopos ir grūdiniai produktai — avižos, miežiai, kviečiai, kruopų patiekalai, juoda rūpių miltų duona. Mikroelementai — kalis, magnis, selenas, jodas. Kalio gausime valgydami bananus, abrikosus, avokadus, bulves, pomidorus, kopūstus, razinas, riešutus, česnakus, ruduosius ryžius, mieles, kt. Magnio — pieno produktus, žuvį, mėsą, obuolius, abrikosus, bananus, greipfrutus, citrinas, persikus, žalias lapines daržoves, riešutus, kviečius, kt.

Seleno yra mėsoje, ypač vištienoje, žuvyje, grūdiniuose produktuose, sėlenose. Jodo yra jūros kopūstuose ir jūros žuvyje. Papildomai jodo yra joduotoje druskoje. Šarminis vanduo, neprisotintas angliarūgštės. Švieži vaisiai, daržovės, ankštiniai, grūdų produktai naudingi širdžiai ir kraujagyslėms dėl to, kad juose daug flavonoidų medžiagų, nudažančių vaisius ir daržoves ryškia spalvaantioksidacinių vitaminų vitaminai C, Efitoestrogenų, mikroelementų ir kitų vertingų medžiagų, pvz.